Google duce o luptă grea împotriva reclamelor mincinoase

de: Alexandru Puiu
27 01. 2017

Ne-am obișnuit să vedem o grămadă de reclame mincinoase și bannere atractive menite să genereze clickuri, dar Google face eforturi constante pentru a le elimina.

Când vine vorba de online, Google are cea mai performantă platformă pentru servit reclame personalizate. Deși gigantul din Mountain View are la ora actuală interese în foarte multe domenii de activitate, cea mai mare parte a profitului continuă să vină din reclamele afișate pe majoritatea site-urilor pe care le vizitați. Inclusiv pe pagina de căutare, printre rezultatele relevante, avem o serie stufoasă de reclame împărțite pe mai multe zone. Acestea din urmă sunt menite să vă atragă printr-un conținut adiacent celui căutat.

Din păcate, pentru că întregul sistem de realizare și vânzare a reclamelor de către Google este automatizat, se întâmplă de foarte multe ori să se strecoare printre reclamele relevante foarte multe înșelătorii. În mod inevitabil v-ați lovit pe internet de reclame pentru tratamente miraculoase pentru cancer sau soluții de îmbogățire rapidă. Compania americană duce o luptă constantă împotriva acelor tipuri de informații și, în fiecare an, efortul devine și mai mare.

Doar în 2016, Google a eliminat nu mai puțin de 1,7 miliarde de reclame din platforma proprie. Comparativ cu 2015, această valoare este de două ori mai mare. Defalcând acest volum de informații pe tipuri de reclame, 68 de milioane au fost pentru produse farmaceutice ilegale, 80 de milioane pentru conținut care derutează sau înșeală consumatorii, 112 milioane au inclus alte trucuri pentru a genera clickuri artificial.

Pe lângă cifrele de mai sus, tot ca o parte componentă a efortului de curățare a platformei sale de reclame, Google a eliminat din propriul motor de căutare 6000 de site-uri și a dezactivat 6000 de conturi care promovau bunuri contrafăcute. La ora actuală, promovarea produselor contrafăcute dintr-o varietate foarte mare de domenii este cea mai mare problemă cu care se confruntă atât Google, cât și rețele de socializare precum Facebook, Instagram sau Twitter. Anunțul vizavi de eforturile Google a fost făcut pe blogul oficial al companiei.